Wednesday, August 5, 2020

Feeling down sekarang ni....

Rasa down sangat sekarang ni. Rasa diri ini seperti tidak berguna dan rasa diri ini keseorangan. Tiada rasa gembira rasa di hati dan rasa gundah gulana serta serabut. Apakah yang menyebabkan semua ini terjadi? Rasa kurang keyakinan diri dan rasa rendah diantara rakan-rakan. Kadang-kadang rasa seperti terpulau dan tidak diendahkan. Emosi sangat sensitif dan mudah rasa terluka walaupun dengan kata-kata yang di dengar. Kenapa ini boleh terjadi? Apakah penyebab timbulnya rasa dan perasaan ini? Senang kata, rasa macam loser jer.....


3 comments:

  1. Memang ada masa rasa mcm ya kan geng? hari ya, aku dinner ngan kawan2 secondary school aku. balit dari gathering ya, lalu depression aku. hahaha. semua kereta besar mampos. branded. semua gaji 5k above. semua dr. la, lawyer la, paling kurang pangkat 48. Lalu aku rasa so low... dah la gaji aku berapa ja and struggling to make ends meet. sedih aku.

    then kan, mun hujung minggu, noel selalu busy dgn apa2 ja activity, esp gereja pun. then kawan2 aku semua ada family, busy with family masing2. lalu aku sorang. noel selalu tease aku, i'm destined to be alone. adeh. kdg2 lucu, but kadang2 aku sedih. sorang. lonely. i always ask God, sampei bila lah aku mo sorang mcm tok. dah lah struggle.

    but... yang penting, we dont let these feelings take hold of us. kena fight juak, walaupun sakit. when my lows datang, mesti ku dalam bilit ja. I'd rather bergolong2 tido, read, watch netflix... basically i'd rather stay in a cave. but i give myself max 3 days to wallow in self pity. then i force myself to keluar, go take a run, contact AND MUST go out with seorang manusia. so that i wont be alone.

    hang in there Pare. You are not alone.

    my phone number 0165727596. Text ja aku bila2 mun perlu k.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sist...ada terasa macam ya tek..tapi tadi aku tercakap dgn sorang kawan yg mendengar juak la..fuhh...dapat juak try utk ambik aura positive darinya..so, okey la juak da tok..thanks for ur sharing juak...kena move on juak kan...yup..i will try my best...;)

      Delete
  2. Luvyah to the moon and back geng!!! Mun apa2, text ja k... jarang2 buka blog, but today ter....buka. hehehe... Tuhan suruh nangga your entry kali, to remind that kita tok not alone! Take care k!!

    ReplyDelete