Tuesday, March 25, 2014

Sedetik aku terfikir

Seketika aku melayan fikiran ku yang bercelaru ini. Melihat keadaan ku kini, aku mula bertanya-tanya apa sebenarnya yg sedang aku cari dalam memenuhi rongga-rongga kehidupan ku di sini yang bergelar kuala lumpur.
 
Mahu dikatakan sedih, ya aku sedih kerana banyak yang aku tinggalkan ;kehendak diri, kawan2, dan yang paling penting aku kini berada dlm situasi d  luar daripada zon keselesaanku.
Kenapa perlu bermula lg? Sdgkan aku bertukar bukan kerana kenaikan pangkat. Apa yg akn menguntungkan aku untuk berada d sini.
"Kenapa?!!...kenapa aku?!!" Terjah hatiku yg telah terguris dan hanya mampu menahan sakit dan tidak mampu berbuat apa2.
 
Adakah mereka faham akn sengsara dan signifikan akan keputusan mereka terhadap emosi, fizikal dan kewangan aku sekarang?..aku tertanya dan hatiku mula suram mengenangkn kembali apa yg bakal berlaku d depan kehidupanku.
 
aku dan diriku

5 comments:

  1. tetiba rasa ini bukan kau...hehehe...sungguh klasik bahasa!

    Jeng bukan nama sebenar

    ReplyDelete
  2. Mula-mula mmg rasa macam tu bah pare :)...

    ReplyDelete
  3. bila aku d kihil..jadi klasik udah bahasa ku oo..wahahaha
    yup..mula mula saja ba ni kan juvi..

    ReplyDelete
  4. mungkin theres a bigger picture to life...aku di sini pun masih tertanya2 knp aku di sini...dan kini sudah genap 17 tahun....and i am still asking the same thing...to be honest kita memang tia akan rasa selesa di tempat org..but well make the best of it....#cheh tetiba bhs menjadi lain...well pare....org bagi kita lemon kita buat teh o limau ais la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes mare...lets make the best Ice Lemon Tea in town..

      Delete